Bosch Benvenuto classic piano zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Benvenuto classic piano zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Evertdina 31-05-2015

We hebben dit apparaat nu ruim vier jaar, wordt elke dag gebruikt en hebben nog nooit problemen gehad. Wel wordt hij regelmatig goed schoongemaakt en ontkalkt.Kortom dik tevreden.

jamar-marij 14-12-2013

Na 3,5 jaar naar de maan !!!
Helaas.
Snel voor een apparaat van 300,00
Het begon met het stomen van de melk dat niet meer fatsoenlijk wilde lukken. Nu kan het helemaal niet meer. Ook het ontkalken gaat nu niet meer zonder er een tik op te geven.
Dus dat zal wel een nieuw apparaat moeten worden.

mailmaar 15-12-2013

We hebben dezelfde ervaring, inderdaad wel erg snel 'versleten' !

Bij ons waarschijnlijk de pomp defect, de rest van het apparaat is nog prima. Mocht je het apparaat weggooien en in de buurt van Rotterdam wonen kan ik misschien nog wat onderdelen gebruiken....

plantjes 16-12-2013

Als bij jou ook het stoom knopje niet meer reageert zal ook bij jou de hall sensor slecht reageren...

Ik heb nu 3x dat los gehaald en weer goed in elkaar gezet (zonder ook maar iets te vervangen) en zo al 1,5 jaar de vervanging gerekt...

Regine38 30-09-2013

Ik vind dit een geweldig apparaat!
We gebruiken het dagelijks 's ochtends en in het weekend vaker. Tot op heden geen problemen ondervonden.
Nu weet ik (op kantoor staat een vergelijkbaar apparaat) dat na verloop van tijd een vettig laagje kan ontstaan in de slangetjes waar de koffie uitloopt, achter het beweegbaar deel aan de voorzijde. Weet iemand hoe ik dit kapje kan verwijderen zodat ik daar ook eens kan schoonmaken?? Alvast bedankt voor de reactie.

dotternetta 01-10-2013

Dit is een goede start om te zien hoe en wat: http://www.youtube.com/watch?v=VCIRauOC9-0
Succes!

p.visser 13-04-2012

Ik heb al heel lang plezier van het apparaat
Begint nu kuren te krijgen, maar heb gelukkig een kennis die daar werkt
Laat geen check uitvoeren door Bosch! Onnodig duur!
Toch denk ik erover toch een zelfde machine (280 euro) te kopen, want
hij maakt heerlijke koffie!

dotternetta 11-04-2012

Inmiddels een paar maanden in bezit, 2de hands gekocht. Wordt dagelijks gebruikt voor minimaal 2 koffie en 6 x thee (heet water). Geen problemen, geen lekkages. Heb inmiddels een site gevonden voor onderdelen in de toekomst, na een reactie van een Zweed op mijn youtubefilmpje over druppen op het aanrecht :-) Geluid is inderdaad luid maar niet té. Heb verschillende bonen geprobeerd maar alles smaakt heerlijk dus blijf gewoon bij DE.

ruudkoffieboon 09-04-2012

heb het apparaat nu een anderhalf jaar en werkt nog steeds prima zetten gemiddeld 10 kopjes per dag doordeweeks, en in he weekend het dubbele maar nog niet 1 keer een probleem gehad

onbekend 6 07-04-2012

Ik heb hem 2 jaar 7maand gehad en heb hem toe af kunnen schijven.
Ik vind dit een te korte levens duur daar hij toe+/- € 400 heeft gekost.
Had ook veel geluid tijdens malen van bonen.

dotternetta 24-12-2011

Onze 2 jaar oude Bosch lekte soms wat druppen water op het aanrecht, zie vorige review. Ik heb het inmiddels gevonden en dit is eenvoudig op te lossen. Zie mijn filmpje op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=el3OgXA3zNg

Elle 07-06-2019

Probleem opgelost!!!

dotternetta 23-12-2011

Mooi apparaat, heerlijke koffie. Schoonmaken is te doen alleen lekt die van ons een beetje water. Elke keer als je een kopje zet komt er water op het aanrecht. Het is niet veel en is ook geen koffie, maar eerder een mix van schoon water met een beetje koffie, lichtbruin. Ik heb geen garantie dus moet het zelf oplossen. Wie denk te weten waar ik moet zoeken?

erikkars 27-12-2015

Kunt u mij het adres geven waar u de onderdelen kunt bestellen?? Onze app. lekt ook namelijk.

ruudkoffieboon 15-10-2011

prima apparaat voor de prijs, ik lees een hoop opmerkingen over het verkeerd vallen van de gemalen koffie.
De oorzaak hiervan is dat je tijdens het reinigen van het binnenwerk het doorvalklepje zelf heb ontgrendeld, dit kun je verhelpen door het binnenwerk eruit te halen nogmaals plaatsen.

Wombats 11-10-2011

Zoals bij meerdere pechvogels kreeg ook mijn zeteenheid kuren !
Gemalen koffie viel gelijk in afval bak , doordat de zet eenheid steeds in de verkeerde positie stond , na enkele malen reinigings cyclus gedaan te hebben deed hij het weer 1 tot 3 keer waarna de ellende weer begon .
Garantie helaas 3 maanden verlopen. Reparatie / schoonmaken ging al snel richting €200, dus maar met grof vuil meegegeven en een Seaco gekocht hopelijk leeft die langer ..

martin2711 01-09-2011

Apparaat van 4 jaar oud waarvan de eerste 2 jaar niet gebruikt. Laatste 2 jaar maximaal 20 kopjes per week. Niet veel gebruikt dus in mijn beleving. Desondanks is het apparaat stuk en kost de reparatie 235 euro, dat zou volgens Bosch dan nog een coulanceprijs zijn.... voor die prijs koop je bijna een nieuwe!
De originele prijs was 400 euro, ik verwacht dan toch wel wat meer duurzaamheid!

koffieleut22 09-01-2012

Ons apparaat is nu ongeveer 10.00 kopjes ter ziele. Waar is een nieuwe voor 235,- te koop?

R Ardon 15-08-2011

Na ruim 4 jaar heeft de bosch benvenuto classic piano het begeven. Na enige na vraag bij Bosch Nederland, kan er een reparatie gedaan worden van max €219,00 een beetje duur na 4 jaar. Op het internet wordt de bosch benvenuto classic piano al voor € 235,00 aangeboden.Dus is de keuze niet zo moeilijk (toch)

Annet L 13-08-2011

Tot voor kort vonden wij dit best een aardig espressoapparaat met als minpuntje dat hij alleen maar 2 kopjes tegelijk kan zetten. Smaak is goed en hij is eenvoudig te bedienen. Maar na 2 jaar en 3 maanden -als de garantie net verlopen is- houdt hij er mee op en liggen de onderdelen en de gemalen koffie in het wateropvangbakje. Reparatie ongetwijfeld niet meer mogelijk of te duur. Voor een apparaat van (destijds) 390 euro vind ik een levensduur van 2 jaar belachelijk laag.

ruudkoffieboon 26-06-2011

--------- update review, 26-06-2011 ----------
heb hem nu een half jaar, maar heb er nog steeds geen problemen mee gehad.
Het ontkalkingsproces werkt perfect, wel even wat werk om binnenkant schoon te maken maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Heerlijke koffie,( Kruidvat ) dark roasterd.

---------- 1e review, 05-03-2011 ----------
Prima apparaat voor deze prijs, als je problemen met het opschuimen van melk heb, kun je natuurlijk ook een electrische melkschuimer erbij zetten, staat ook leuk als je een koffiehoekje creeert in de keuken.
Ontkalken en reinigen geen probleem, en duurt zoals bij de meeste machines ong, 45 min.
Wij vinden de koffiebonen van VenD het lekkerst, vooral de extra donker gebrande bonen.

Bijou3 21-08-2013

Goedemorgen
Ik lees dat je geen problemen hebt met het schoonmaken van de machine wij hebben het apperaat al 2 x volgens het proces schoongemaakt maar het werkt niet hij geeft het niet aan bij de lampjes het proces gaat niet zo als het er staat in het boekje .
Klopt het bij jullie wel volgens het boekje misschien doen wij iets verkeerd wat we niet goed lezen maar volgens mij niet .
Wij zijn wel nieuwschierig over julie schoon maak van de koffie machine

wombats 23-06-2011

Hij doet het niet meer ! maalt wel bonen, maar lijkt wel of het binnenwerk van slag is, gooit de koffie achter in de water opvangbak en er komt dus geen koffie meer uit !
Na wat zoekwerk op internet lees je wel heeeel veel klachten dat die er na 2 jaar mee ophoud !en hier dus ook, tijd voor een nieuwe en geen bosch / siemens meer :(
voor de rest was het een fijn apparaat, alleen de levensduur is ver onder de maat !

erwin23456 23-03-2011

lekkere koffie voor weinig geld. ziet er degelijk uit en mooi design.makkelijk te bedienen en nog geen problemen gehad

Hein1968 04-02-2011

We hebben het apparaat nu ruim een jaar en hebben al regelmaig problemen met dit apparaat. Het ontkalkprogramma is erg gebruiksonvriendelijk. Het apparaat is al drie keer terug geweest. Nu is hij alweer weg omdat hij het gewoon helemaal niet meer deed. Kortom ik ben er helemaal niet tevreden over. Moet wel zeggen alshij het doet heben we lekkere koffie.

bos2 11-10-2010

Top apparaat! nu ruim 1,5 jaar in bezit en bevalt uitstekend. Gebruik voor dagelijkse koffie gewoon DE aroma rood bonen (2 euro) lekkere en goedkope koffie. Ontkalkingsmiddel van kruidvat werkt ook prima,combineren met de bosch reinigingstabletten welke jaren meegaan.

dielemans 04-10-2010

---------- update review, 04-10-2010 ----------
Ongeveer een jaar in gebruik. Prima apparaat, alles werkt naar behoren. Echter...slecht geisoleerd en maakt bij elk kopje koffie veel lawaai! Niet aan te bevelen voor open keukens. Dit is het enige minpunt, maar wel een belangrijke. Gaat op de duur irriteren.
Bosch had wat meer aandacht hieraan moeten besteden.

---------- 2e review, 05-02-2010 ---------
Apparaat nu een paar maanden in gebruik en het bevalt ons prima. Alle negatieve reviews begrijpen wij niet. Bij het in gebruik nemen moet natuurlijk wel goed de gebruiksaanwijzing worden gelezen en worden toegepast.

---------- 1e review, 01-12-2009 --------
Tot nu toe erg tevreden.Heerlijke kop koffie, zowel Cappucino, Espresso en gewone koffie.
Apparaat ziet er degelijk uit en is gebruiksvriendelijk.

Janny_M 24-07-2010

Machine maakt enorm veel herrie. Als je koffie zet moet de tv 3 streepjes harder anders hoor je deze niet meer. Al 3x monteur bij gehad en die zeggen dat het lawaai normaal is. Ook stinkt het apparaat soms branderig. Schijnt ook normaal te zijn. Dit komt door de koolborsteltjes die tegen elkaar aankomen en dan vonkjes maken. Het enige voordeel is dat er veel minder koffie wordt gedronken. Ik verlang erg terug naar mijn oude Senseo.

Rockville 19-03-2010

---------- update review, 19-03-2010 ----------
Apparaat nu 2 jaar in bezit. Nog steeds géén problemen ondervonden. Koffie is echt heerlijk... Kaldi barista of Smit & Dorlas. Niet goedkoop maar wel erg lekker. Ook de visite reageert enthousiast op de smaak, zeker als je senseo gewend bent. Behoudens het ontkalken nauwelijks onderhoud. Af en toe even met een vaatdoek de binnenkant schoonmaken. Sommige kritieken kan ik moeilijk plaatsen. Smaak van koffie heeft meer met de keuze van de bonen te maken dan met de techniek !!! Als je het eerste bakkie weg moet gooien dan is het apparaat simpelweg defect lijkt mij...

Minpunt is dat hij niet van te voren aangeeft dat er onvoldoende water in zit maar dat dit pas gebeurd als het reservoir helemaal leeg is en hij je bakkie niet af kan maken. Daar is de prijs dan ook naar.

Kortom 100% tevreden met mijn aankoop.

---------- 1e review, 07-07-2008 ----------
Maand in bezit en zéér tevreden. Opvang reservoir voor water is misschien wat snel vol maar dat is bijzaak. Espresso smaakt super (Ily koffiebonen). Erg makkelijk in gebruik.

MarkLardinois 29-01-2010

Nu ongeveer een half jaar in bezit en ontzettend tevreden. Ik lees hier dat er mensen zijn die de koffie niet lekker vinden. Dat is natuurlijk vreemd omdat de smaak van de koffie samenhangt met de bonen die je gebruikt. Ik probeer eigenlijk elke keer een ander merk te proberen (heb er nu een stuk of 15 gehad) en elke koffie smaakt weer anders. Probeer dus verschillende soorten bonen en je zulf vanzelf een boon tegenkomen die je heerlijk vindt.

Ik lees ook vaak dat de koffie niet warm genoeg is. Ik heb dit probleem echter nog nooit gehad. Ook lees ik dat de melk niet warm wordt bij het opschuimen. Waarschijnlijk doe je dan toch iets verkeerd. Het opschuimen van melk en het maken van een lekkere cappuccino is nu eenmaal een kwestie van veel uitproberen.

Ik ben in elk geval zeer tevreden over dit apparaat en zou het absoluut aan elke koffieliefhebber aanraden!

JPHa 03-01-2010

Nu een paar dagen in het bezit en helaas niet tevreden.
De koffie is niet lekker en daar gaat het nu eenmaal om. De koffie is niet heet genoeg. De melk wordt bij het opschuimen niet heet. Er wordt als tip gegeven de kopjes op te warmen op het verwarmingselement/ met heet water om te spoelen; dit is geen oplossing! Je wil gewoon hete koffie als hij gezet wordt. De kopjes zijn bij mij wisselend van smaak. Nu heb ik gelezen dat sommigen elke keer in het bakje van de bonen moeten roeren, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Ik heb spijt van deze aankoop.

leoclemmar 14-12-2009

Heb het Bosch expressoapparaat nu zo'n 4 maanden in bezit. Tot nu toe bevalt deze prima, lekkere koffie, en je kunt in tegenstelling tot de specificatie gewoon twee kopjes tegelijk zetten.
Bij de degelijkheid zet ik wel vraagtekens, al een paar keer gehad dat de machine geen bonen pakte, en soms maakt het rare geluiden.
Misschien heeft dat met de prijs te maken, want die is gewoon laag.